حقیقت تلخی که ویروس کرونا به ما فهماند!

خرید بک لینک

پیام رییس جمهور ایتالیا بعد از تلفات انسانی بر اثر ویروس کرونا:
خيلی مغرور شده بوديم، خيلی مشغول شده بوديم، در تخريب و تصرف طبيعت خيلی بی پروا شده بوديم، به چيزی جز منافع خود نمی انديشيديم، ضعيف را پایمال می كرديم به صاحب قدرت و ثروت براي ارتقای مال و موقعيت كرنش مي كرديم،
باور داشتيم قاعده دنيا همين است و اينگونه خواهد ماند.
آسمان را از دود و سرب و گازهای سمی سياه كرده بوديم،
دريا را از ماهی تهی و از زباله و نفت و فاضلاب پر كرده بوديم.
بنام دين، بنام دمكراسی، بنام حقوق بشر می كشتيم، اسير می كرديم، غارت می كرديم و حتی از کشتن زنها و بچه ها شرم نمی كرديم.
صبر خدا هم حدی دارد، تحمل كائنات هم حدی دارد، ظرفيت زمين و آسمان هم حدی دارد.
بالاخره بايد كسی پيدا می شد و به انسان مست و مغرور فرمان بدهد ايست. !!!؟؟؟
و اين ماموريت به يك ويروس كوچك غير قابل رويت واگذار شد تا به معنای واقعی انسان طغيانگر را سر جايش بنشاند.
و بدرستی به او بفهماند كه ای انسان:
تو خيلی ضعيفی،
تو خيلي تنهايی،
تو خيلي ترسويی،
همه هواپيماها و قطارها را زمين گير كرد،
همه تجارتخانه ها و همه بازارهای بورس را تعطيل كرد.
درهای استاديوم ها، اماكن تفريحی، رستوران ها، كازينوها، سينماها، پارك ها را به دست خود انسان بست.
و به كره زمين گفت، حالا نفس بكش، به آسمان گفت حالا آبي شو، به خورشيد و ماه و ستاره ها گفت حالا بچرخيد و برقصيد.
به حيوانات هم گفت حالا بدون ترس از شكار شدن بدست انسان آنگونه كه در ذات و ميل شماست زندگی كنيد.
و به انسان دستور داد در خانه بمان و به آنچه داشتی و به آنها ناسپاس بودی بيانديش. شايد هنوز فرصتی برای زيستن عاشقانه پيدا كنی.

نوشته:نامشخص

در صحبت بزرگان دکتر الهی قمشه ای...

ما را در سایت در صحبت بزرگان دکتر الهی قمشه ای دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 118 تاريخ: شنبه 30 فروردين 1399 ساعت: 7:30

صفحه بندی